سرویس خواب

راهنمای خرید تخت خواب دو نفره

تخت خواب دو نفره

تخت خواب دو نفره

باید در خرید و انتخاب تخت خواب دو نفره دقت لازم را داشته باشید و به نکاتی مهم توجه کنید چرا که داشتن یک خواب راحت و با کیفیت نیاز مشترک همه ی انسان‌ها است و داشتن تخت خوابی خوب که می‌تواند در خواب شما تاثیر بسزایی داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.

خیلی از افراد هنگامی که صبح از خواب بیدار می ‌شوند بسیار عصبانی، پرخاشگر و بعضی اوقات تلخ هستند. دلیل آن این می باشد که استراحت کافی نداشته‌ اند و خواب راحتی را تجربه نکرده‌ اند. نداشتن تخت خوابی مناسب و تشکی راحت باعث ایجاد چنین وضعیتی در انسان ها می ‌شود که اثرات منفی مختلفی مانند سردرد، کمر درد و غیره را به دنبال خواهد داشت.

ما در این مقاله می ‌خواهیم نکاتی مهم در خرید تخت خواب دو نفره را برای شما بیان کرده و در پایان نیز توضیح دهیم چطور می‌توانید بهترین قیمت تخت خواب دو نفره را پیدا کنید. اگر قصد خرید یک تخت خواب دونفره را دارید باما همراه باشید.

تخت خواب دو نفره

ابعاد تخت خواب دو نفره

قبل از انتخاب مدل تخت خواب شما باید ابعاد اتاق خود را اندازه‌ گیری کنید چرا که تخت خواب‌ های دو نفره سایز های مختلفی دارند، پس حتما ابعاد تخت خوابتان باید متناسب با فضای اتاق شما باشد. ابعاد استاندارد تخت‌ خواب های دونفره معمولا 160 در 200 سانتی‌ متر و 180 در 200 سانتی‌متر می باشد.

تشک مناسب تخت خواب دو نفره

برای این ‌که بتوانید تشک تخت خواب خودتان را به صورتی مناسب انتخاب کنید در ابتدا باید با انواع تشک های تخت خواب آشنا شوید تا بتوانید یک انتخاب مناسی را داشته باشید. ضد آب بودن، ضد نفوذ حشرات بودن و ضد حریق بودن از جمله مواردی می باشد که در هنگام خرید تخت خواب باید به آن ها دقت کنید.

تشک‌ های فنری برای کسانی که سن پایینی دارند و وزنشان کم می باشد بسیار مناسب است. تشک ‌های فنری و طبی که تشک خوب به حساب می آیند برای تمام افراد در وزن‌ هایی مختلف و همه ی سنین قابل استفاده می باشند. تشک‌های طبی فنردار نبوده و خاصیتی طبی دارند.

ارتفاع مناسب تخت خواب دو نفره

یک نکته مهم دیگری که هنگام خرید تخت خواب دارای اهمیت می‌ باشد ارتفاع آن است. ارتفاعی مناسب و ایده ‌آل برای تخت خواب بین 35 تا 40 سانتی ‌متر است و اندازه‌ های کمتر یا بیشتر از آن ممکن است برای شما مشکل ‌ساز بشود.

ارتفاع تخت خواب نیز تاثیر بسزایی در آرامش هنگام خوابیدن دارد .کارشناسان علم فنگ شویی بر این باور معتقدند که برای خوابی آرام باید انرژی مناسبی در اطراف تخت خواب شما جریان داشته باشد. به همین دلیل این کارشناسان استفاده از تخت خواب های دو نفره‌ ای که ارتفاع کمی دارند توصیه نمی‌کنند.

از نظر زیبا شناسی هم ارتفاع تخت دارای اهمیت بالایی ا‌ست. به‌‌ عنوان مثال اگر سقف منزلتان بلند است بهتر است از تخت خواب های بلند نیز استفاده کنید.

جنس تخت خواب دو نفره

جنس تخت خواب ‌ها می‌تواند از ام دی اف، فلز، چوب و غیره باشد. هرکدام از این تخت خواب های دو نفره می‌تواند برای فضا های مختلف استفاده شود. یکی از مهم‌ ترین ویژگی ‌های تخت خواب، استحکام آن می باشد که برای استحکامی بیشتر باید از موادی مرغوب در تولید آن استفاده نمود. شما می‌توانید جنس تخت خواب خود را براساس سبکی که برای اتاق خواب و فضا ی خود در نظر گرفته‌ شده است تعیین نمایید.

به ‌‌عنوان مثال اگر سبک اتاق خوابتان دکوراسیون مدیترانه‌ ای ‌باشد شما می‌توانید از تخت خواب ‌هایی چوبی یا ام دی اف استفاده نمایید یا اگر دکوراسیون اتاق خوابتان مدرن باشد می‌توانید از تخت خواب هایی فلزی استفاده کنید.

تخت خواب دو نفره

تخت خواب دو نفره چوبی یا فلزی؟

تخت خواب فلزی یا چوبی؟ مسئله این است! اگر که از لحاظ مادی مشکلی برای هزینه ندارید بهتر است به سمت تخت خواب دو نفره با جنس چوبی بروید چون این نوع از تخت خواب ها دارای استحکامی کافی هستند و می‌توانید به راحتی آن را با محیط اتاقتان ست کنید. سرویس خواب مناسب شامل اجزای زیادی است اما کلا  تخت خواب های چوبی دارای کمد، پاتختی،  دراور و … می باشند.

طرح های به کار رفته در این تخت خواب ها ی چوبی بسیار زیبا بوده و نسبت به تخت خواب های فلزی از این جهات برتری دارند. اگر از لحاظ مالی آزادی عمل زیادی نداشته باشید بهتر است به سراغ تخت خواب های دونفره مناسب فلزی رفته و سرویس خواب های فلزی را خریداری کنید.

این تخت خواب های فلزی در انواع یک نفره، دو نفره و دو طبقه وجود دارند که برای اتاق خواب ‌هایی با سبک های مختلف قابل استفاده می باشند.

و در آخر طبق مطالعاتی که انجام شده کسانی که هفت تا هشت ساعت خواب کامل را تجربه کنند کارایی‌ و انرژی‌ شان افزایش خواهد یافت. داشتن یک تخت خواب دو نفره ی مناسب و یک فضای آرام لازمه ی یک خواب راحت می باشد. صرفا گران بودن یک تخت خواب دلیلی بر راحتی آن نیست. شما هنگام خرید باید به نکاتی فنی دقت داشته باشید.

همچنین توجه کردن به قد و وزن خود، اندازه ی اتاق خوابتان و یک یا دو نفره بودن تخت خواب در انتخاب تخت خواب مناسب وراحت شما می تواند موثر باشد.

اگر قصد خریدی با کیفیت دارید می توانید به فروشگاه اینترنتی دکوراسیون ایده آل مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 16 =