دکوراسیون

5 نکته درباره خرید میز تلویزیون مدرن

تلویزیون مدرن

امروزه میز تلویزیون به یکی از مهم ترین وسایل خانه تبدیل شده است، به طوری که در هر قسمتی قرار گیرد، توجه همه را به خود جذب می کند. میزهای موجود در بازار از تنوع بسیار زیادی برخوردار شده اند، به طوری که خرید میز تلویزیون را سخت کرده است. میزهای مدرن دارای خطوط صاف و موازی هستند، این میزها طرح های ساده و مینیمالی دارند، برخی از آنها از مدل های طبقه ای و بعضی دیگر از مدل های کنسولی بوده و کمد یا کشو دارند. اگر به دنبال خرید میز تلویزیون مدرن هستید اما سردرگم شده اید، مطالعه این مقاله می تواند کمک زیادی به شما بکند. قبل از خرید به این نکات حتما توجه نمایید.

میز تلویزیون

اندازه میز تلویزیون

اگر در ایام گذشته برای خرید تلویزیون در دایره ای محدود از سایز های تکراری قرار می گرفتید، امروزه  دنیای بزرگ و متنوعی از انواع تلویزیون در سایزهای مختلف مطرح شده است. اگر سری به بازار بزنید انواعی از سایزهای بسیار کوچک یا بسیار بزرگ می بینید. خرید میز تلویزیون مدرن داستانی کاملاً وابسته به سایز تلویزیونی است که تهیه کرده ‌اید. سعی کنید ابعاد میز تلویزیونی که خریداری می کنید، کوچکتر یا هم اندازه و یا حتی خیلی بزرگ تر از تلویزیون شما باشد. سایز استاندارد برای میزهای تلویزیون به صورتی است که حداقل از هر طرف ۱۰ سانتیمتر بزرگتر از ابعاد تلویزیون شما باشد.

ارتفاع میز تلویزیون

میز تلویزیون خود را باید طوری انتخاب کنید که مرکز صفحه تلویزیون در راستای خط دید بیننده باشد، تنظیم این ارتفاع بستگی به ارتفاع مبلی که روی آن می‌نشینید دارد. اگر ارتفاع مبل بیشتر باشد، باید تلویزیون در ارتفاع بالاتری قرار بگیرد تا هنگام تماشای تلویزیون مجبور نباشید زیاد سر خود را خم کنید. چرا که این کار باعث آسیب رساندن به گردنتان می شود. اگر در جلوی تلویزیون از مبل راحتی استفاده می کنید، بهتر است ارتفاع 50 سانتی را برای میزتان در نظر بگیرید.

محل قرار گیری میز

قبل از خرید میز تلویزیون به فضایی که می خواهید آن را قرار دهید، توجه کنید. برای منازل بزرگ میز تلویزیون بزرگتر و برای منازل کوچک نباید میز تلویزیونی خیلی بزرگ در نظر گرفت. اگر فضای کوچکی دارید، می توانید از جدیدترین میز تلویزیون هایی که به بازار آمده و با توجه به کوچک بودنشان اما بسیار زیبا و خاص هستند، استفاده کنید.

میز تلویزیون مدرن

جنس میز تلویزیون مدرن

یکی از مهمترین فاکتورها در خرید میز تلویزیون مدرن، جنس آن است. به طور کلی شما می توانید از سه دسته چوبی، فلزی و شیشه ای یکی را انتخاب کنید. یکی از دلایل مهم بودن جنس میز های تلویزیون این است که باید طوری انتخاب شود که با بقیه کالاهای منزلتان هماهنگ باشد.

میز تلویزیون فلزی

این نوع میز تلویزیون محکم تر و سبک تر از میز تلویزیون چوبی است، اما به دلیل تنوع کمی که دارد خیلی مورد استقبال مردم قرار نگرفته است. به طور مثال برای هماهنگی با کالاهای خانه اگر مبلمانی با پایه های فلزی دارید، می توانید از میز تلویزیون فلزی استفاده کنید.

میز تلویزیون فلزی

میز تلویزیون شیشه ای

این نوع میزها که در آنها فلز نیز به کار رفته است، برای کسانی که به دنبال خانه ای مرتب هستند می تواند گزینه مناسبی باشد. میزهای شیشه می توانند ظاهری براق و برجسته برای محیط ایجاد کنند و جلوه ی زیبایی به وسایل الکترونیکی دهند. قیمت میز تلویزیون شیشه ای، بسیار ارزان تر از دیگر میزها هستند، اما یکی از معایبشان این است که امکان شکسته شدنشان زیاد است و به همین علت طرفداران کمی نسبت به میزهای چوبی دارند. البته برای رفع این مشکل میتوان از شیشه های نشکن استفاده کرد.

میز تلویزیون شیشه ای

میز تلویزیون چوبی

میزهای چوبی از چوب طبیعی و مصنوعی ساخته می شوند و تنوع زیادی در بازار دارند. یکی از نکات مثبت میز تلویزیونی چوبی قیمت متفاوت آن و لوکس بودنش است. میز تلویزیون چوبی جدید عموما سنگین هستند و هم حس و حال سنتی و هم مدرن و کلاسیک به خانه شما می دهند. در صورتی که در خانه از مبلمان چوبی استفاده کرده اید، این میز می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

میز تلویزیون چوبی

انواع میز تلویزیون مدرن

مدل پازلی

امروزه میزهای تلویزیون در انواع طرح های مدرن و متفاوتی تولید می شود. میز تلویزیون پازلی با تغییر محل قرارگیری اجزای آن طرح های جدید و متنوعی را ایجاد می کند. بطور مثال می توان میز تلویزیون را بزرگتر یا کوچکتر نمود. این میزها معمولا از چوب ام دی اف ساخته شده و طرح های متنوعی دارند. در واقع این میز ها از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که با جا به جا کردن آن ها می توانید به مدل دلخواه خود دست پیدا کنید.

میز تلویزیون پازلی

مدل کنسولی

یکی از کاربردی ترین و پر فروش ترین مدل های میز تلویزیون مدرن، مدل کنسولی می باشد که با هر نوع چیدمان و دکوراسیونی سازگار است. این نوع از میزتلویزیون ها کشوهایی قسمت جلویی میز دارند که می توان لوازم اضافی یا هر وسیله دلخواه خود را در آن قرار دهید. این مزیت باعث می شود تا لوازم اضافی از دید میهمان ها نیز مخفی بماند. وجود این درب ها و کشوها در جلوی میز باعث افزایش زیبایی این مدل از میز های تلویزیون مدرن شده است.

میز تلیوزیوم کنسولی

مدل پایه ای

مدل خاصی از میزهای تلویزیونی هستند که دارای یک بخش یکپارچه استوانه ای می باشند که پایه های میز را تشکیل می دهند و در نگهداری لوازم و وسایل اضافی نقش مهمی دارند. جذابیت این مدل به علت عدم وجود چیزهای اضافی در اطراف تلویزیون و استفاده کردن از شیشه برای زیر آن ها است که باعث می شود، تمامی حواس ها به سمت تلویزیون کشانده شود. البته یکی از معایب این مدل میز ها عدم وجود بخشی است که بلندگوها را نگه دارد و یا ساپورت نکردن سایز تلویزیون های بزرگ امروزی می باشد.

میز تلویزیون مدل پایه ای

معلق یا شناور

یکی از مدل های میز تلویزیون مدرن که با دنیای مدرن دکوراسیونی به خوبی وفق پیدا کرده است این مدل از میز تلویزیون ها هستند که به دیوار نصب شده و با فاصله از تلویزیون روی دیوار قرار داده می شوند. این میزها با اینکه پایه تلویزیون روی آن ها قرار نمی گیرد، اما زیبایی خاصی دارند. در این نوع از میز تلویزیون مدرن از فضاهای خالی می توان برای نگه داری دکوری ها و یا حتی کتاب ها استفاده نمود.

میز تلویزیون مدل معلق یا شناور

و در آخر برای خرید میز تلویزیون مدرن با توجه به همه ی نکات ذکر شده می توانید از فروشگاه دکوراسیون ایده آل دیدن فرمایید و میز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =