دکوراسیون

نکاتی برای خرید بوفه و ویترین

بوفه و ویترین

بوفه و ویترین

اگر به‌ دنبال مبلمانی جدید و فوق ‌العاده برای منزل خود هستید، ممکن است بخواهید روی یک بوفه یا ویترین سرمایه‌ گذاری کنید. این مبلمان با گذشت زمان از یاد رفته بودند، اما دوباره مد شده ‌اند و الان می‌توان هرکدام از آن ‌ها را در هر خانه‌ای پیدا کرد.

حضور بوفه یا ویترین در منازل، امروزه یک ابزار فوق ضروری به‌ شمار می‌آید؛ چرا که علاوه ‌بر به نمایش‌ گذاشتن ظروف، شما می‌توانید از آن‌ ها برای نگه‌ داری ظروف خود نیز استفاده کنید. با این‌ حال اگر برای خرید انتخاب درستی نکنید و یا در زمان جای‌ گیری آن مکان نا مناسبی را انتخاب کنید، ممکن است همه ی زحمت و هزینه ‌های شما از بین برود.

بوفه و استند ها در دکوراسیون داخلی خانه ها نقش پررنگی دارند و باید آن را در مناسب ترین مکان خانه قرار داد تا همه ی ظروف و وسایل را به خوبی نشان دهند. با توجه به دکوراسیون و مبلمان و اندازه و ابعاد آن و همچنین متراژ خانه، نوع بوفه را انتخاب می‌کنند.

انواع بوفه و ویترین:

بوفه ها انواع بسیار متنوعی دارند که شکل و نوع آن با توجه به نیازتان و دیگر وسایل منزل مثل مبل، میز ناهار خوری و … انتخاب می ‌شود . به طور معمول بوفه های مدرن چهار گوش و مستطیلی اند و نقش و نگاری ندارند. همچنین خط های ساده و منظم از ویژگی های بارز این نوع بوفه می باشد.

اگر سبک مبلمان منزلتان مدرن است بهترین انتخاب برای شما همین نوع از بوفه ها است. بوفه های کلاسیک و چوبی حاشیه هایی منبت کاری شده دارند که با مبلمان سلطنتی نیز هارمونی بسیار خوبی دارند.

بوفه مدرن می تواند فقط طبقاتی ساده برای نمایش ظروفی تزیینی داشته باشد که تمرکز بیشتر را روی نمایش محتویات بوفه می گذارند. در مقابل ویترین یا بوفه های کلاسیک دارای چوب هایی پر از نقش و نگار و منبت کاری شده هستند که می‌توانند به شکوه و تجملاتی بودن آن بیفزایند.

اگر ویترین خانه تان را از سبک کلاسیک انتخاب کرده اید بهتر است از وسایل دکوری که ساده اند یا رنگ هایی شبیه به هم دارند استفاده کنید. اما برای بوفه های مدرن می توانید از رنگ های متفاوت بهره بگیرید. اگر خانه ی کوچکی دارید بهتر است از بوفه یا ویترین بزرگ استفاده نکنید چراکه در این صورت نه بوفه و نه وسایل درون آن به خوبی به نمایش گذاشته نمی شوند و حتی بوفه به عنوان شیء مزاحم و اضافی در فضای منزلتان به حساب می آید.

نوعی از بوفه ها نیز ارتفاع کمتری نسبت به بقیه بوفه ها دارند و برای خانه هایی با متراژ کم بهترین گزینه محسوب می شوند. در بالای این بوفه ها می توان وسایل دکوری دیگر و همین طور تابلو های متفاوت قرار داد و زیبایی منزل را بیشتر کرد. یک مزیت دیگر این نوع از بوفه ها با قامت کوتاه، علاوه بر زیبایی این است که فضای بسیار کمتری را اشغال کرده و مانع دید نیستند.

طرح و جنس بوفه و ویترین :

جنس بوفه ها معمولا از چوب، ام دی اف، برنز و … است که با توجه به سلایق و سبک دکوراسیون خانه انتخاب می‌شود. برخی از بوفه ها شیشه دارند و قفلی در آن تعبیه شده که برای محافظت بیشتر می باشد. روی برخی از آن ها در داخل و قسمت پشت بوفه ، آیینه نصب می کنند تا پشت وسایل تزیینی که در داخل آن می گذارند قابل مشاهده باشد.

این بوفه یا ویترین ها به بوفه و ویترین های فرانسوی معروف هستند که محبوبیت بی شماری دارند. از بوفه هایی که طرح های ساده تر داشته یا بدون شیشه هستند در خانه ‌ها و آپارتمان‌ های کوچک استفاده می شود.

طرح دیگر بوفه، بوفه های دارای کشو اند که می‌توان سرویس های نظیر قاشق و چنگال را در آن قرار داد. این ویترین و بوفه ها کوچک تر اند و از آن ها می‌ توان در کنار میزهای ناهار خوری برای دسترسی بیشتر و بهتر به ظروف و ست قاشق و چنگال یا چاقو استفاده نمود.

بوفه های چوبی و ام دی اف محبوبیت و کاربرد بیشتری دارند. برنز و برنج نیز برای خانه های بزرگ با دکوراسیونی کلاسیک کاربرد فراوانی داشته و جذابیت و شکوه خاصی به خانه ها می بخشند.

محل قرارگیری بوفه و ویترین:

اگر وسایلی که قرار است در بوفه قرار دهید ظروفی چینی یا کریستالی باشند و سرویس قاشق و چنگال را در آن جای دهید توصیه می کنیم مدل هایی با درب های شیشه ای و دارای کشو انتخاب کنید و از آن در آشپزخانه ی خود نگهداری کنید که این کار دکوراسیون آشپزخانه را نیز شیک تر نشان می دهد و از طرفی دیگر دسترسی آسان تر به ظروف را ممکن می کند.

بوفه ها معمولا فضای بسیاری از اتاق می گیرند. بنابراین بهتر است محلی که برای قرار گیری آن ها استفاده می کنید در جایی خلوت تعبیه شود. اما این حال اگر علاقمند به گذاشتن بوفه در پذیرایی هستید و از طرفی با محدودیت فضا مواجه بودید، بهترین گزینه برای شما بوفه های آیینه دار و تمام شیشه است چرا که مدل شیشه ای جلوی دید را نمی‌گیرند و فضا را کوچک تر نشان نمی دهند.

استند های دیواری نیز که مستقیما به دیوار متصل می شوند وجود دارند که می توانند نقش یک بوفه بسیار شیک و زیبا را در خانه ی شما ایفا کنند و از مزیت آنان می توان به این اشاره کرد که فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

اگر قصد خرید بوفه هایی با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت هستید، می توانید به فروشگاه اینترنتی دکوراسیون ایده آل مراجعه کرده و خریدی مطمئن داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + دوازده =