سرویس خواب

3 نکته درباره خرید تخت خواب

3 نکته درباره خرید تخت خواب

همانطور که می دانید اگر تخت خواب شما از نظر فیزیکی کاملاً استاندارد و مناسب شما نباشد، پس از مدتی که از آن استفاده کردید دچار کمر درد و سردرد می‌شوید و نمی‌توانید به راحتی روی آن بخوابید. یکی از نکاتی که باید برای خرید تخت خواب به آن توجه کنید فضایی که در دسترس دارید و همچنین نیاز و جثه بدنی خود است. معمولا ابعاد تخت خواب های دونفره از 160 سانتی متر در 200 سانتی متر شروع شده و در عرض های 180 سانتی متر و 200 سانتیمتر هم دیده می شود.

مهمترین نکات خرید تخت خواب

اندازه تشک

اولین نکته ای باید به آن توجه کرد، سایز تشک است که شما باید نسبت به اندازه اتاقتان سایز تشک را انتخاب کنید. تشکی با ابعاد بزرگ برای یک اتاق کوچک انتخاب خوبی نیست. قد شما نیز در انتخاب تشک بسیار مهم است، چرا که در هنگام خواب زیر پاهایتان نباید خالی باشد. برای انتخاب سایز مناسب تشکتان می توانید از راهنمای زیر استفاده کنید.

  • تشک دوبل/کامل: ۲۰۰ * ۱۴۰ سانتی‌متر
  • تشک کوئین: ۲۰۰ * ۱۶۰ سانتی‌متر
  • تشک کینگ: ۲۰۰ * ۱۸۰ سانتی‌متر
  • تشک کالیفرنیا کینگ: ۲۰۰ * ۲۰۰ سانتی‌متر

تشک فنردار

یکی از رایج ترین نوع تشک ها، تشک فنردار می باشد که معمولا هر جایی می توانید آن را پیدا کنید. تشک‌های فنردار استاندارد با توجه به فنرهای آن تشخیص داده می شود. هرچه تعداد فنرها بیشتر باشد، کیفیت و به دنبالش قیمت آن نیز بالاتر می رود.

تشک فنردار

تشک فومی

جنس این نوع تشک ها، از فوم ارتجاعی – حرارتی می باشد که نرم و راحت است. اگر دنبال تشک بسیار نرم هستید، تشک فومی را انتخاب کنید که البته قیمت آن نیز از تشک فنردار بیشتر می باشد، چرا که از قابلیت های آن می توان به این اشاره کرد که قادر است به شکل بدن فردی در آید که روی آن دراز می کشد. پس برای عموم مردم مناسب نیست. یکی از معایب این نوع تشک ها این است که حرارت بدن را حین خواب افزایش داده و احساس گرما به انسان دست می دهد.

تشک فومی

تشک بادی

یکی از مزیت های این نوع تشک این است که سفتی و نرمی آن بسته به نیاز شما متغیر خواهد بود و از طریق پمپ باد الکتریکی میتوان این کار را انجام داد. دو بخش مجزای این نوع تشک را میتوان با استفاده از کنترل های راه دور تنظیم نمود. کیسه‌های هوایی روی فنرهای داخلی این تشک نیز برای تغییر سفتی و نرمی آن است.

تشک بادی

انواع تخت خواب

اگر سری به بازار زده باشید می دانید که خوشبختانه تخت خواب ها تنوع بسیار بالایی دارند و می توانند جوابگو همه سلیقه ها با هر نیازی باشند.

تخت کشودار:

این مدل تخت ها، کشوهای متعددی دارند که با نقلی شدن آپارتمان‌ها و خانه‌ها، اهمیت زیادی پیدا کرده اند. از سرویس خواب کشودار می توان برای استفاده از فضاهای مرده استفاده کرد که بهترین راه برای رفع کمبود فضا هستند.

تخت جک دار

در زیر کفی این مدل تخت ها، جک های بالا برنده ای قرار داده شده است که بتوان از فضای آن نهایت استفاده را کرد. در واقع داخل تخت جک دار نسبت به تخت کشودار، وسایل بزرگ تری جا می گیرد. یکی دیگر از مزیت های آن این است که می توانید وسایلی که به ندرت به آن ها نیاز دارید را زیر تخت جک دار قرار دهید، چرا که برای بالابردن تخت و تشک کمی دردسر خواهید داشت.

تخت جک دار

تخت تاشو

این تخت خواب ها به این صورت می باشند که در حالت معمولی به شکل عمودی یا افقی در کنار دیوار یا کمد ها قرار میگیرند و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. هنگام استفاده از آن می توانید دستگیره آن را کشیده و از آن به عنوان تخت خواب استفاده کنید. اگر اتاقتان فضای بسیار کمی دارد تخت تاشو میتواند بهترین گزینه برای شما باشد.

جنس تخت خواب

تخت چوبی

تنوع تخت خواب های چوبی آنقدر زیاد و جذاب است که متریال هرگز از رونق کارهای چوبی کم نکرده است. معمولا عموم مردم بر این باورند که خواب راحتی که روی تخت خواب های چوبی میتوان داشت را هیچ کجا نمیتوان تجربه کرد. نرمی چوب و انعطاف آن و مشکلاتی از قبیل اکسیده شدن و جیرجیر و سروصداهایی که در تخت خواب های فلزی وجود دارد در این نوع تخت خواب به چشم نمیخورد. همچنین چوب قابیلت ست شدن با انواع دکوراسیون را دارد.

تخت خواب

تخت فلزی

سرویس خواب فلزی از آهن و یا استیل و یا ترکیب آنها با آلیاژهای مختلف ساخته می شود. در واقع میله های فلزی برای چهار چوب و کفی تخت خواب به کار می رود که این میله های فلزی دوام و مقاومت خوب و کافی برای استفاده در تخت خواب را دارند. مدل های جدید این تخت خواب ها بسیار شیک و زیبا هستند و البته دارای ظاهر زیبا و مدرن تری نسبت به انواع قدیمی تر خود هستند.

فلز در مقایسه با چوب از مقاومت و ماندگاری بیشتری برخوردار است اما یکی از بزرگترین معایب تخت خواب فلزی موضوع سر و صدای این تخت است. تخت خواب های فلزی بی کیفیت پس از چند سال استفاده کمی صدا ایجاد می کنند و این برای عموم مردم آزار دهنده است. این مورد برای افرادی که وزن زیادی دارند، صدای بیشتری ایجاد می کند. البته در صورتی که خرید با کیفیت و دارای ضمانتی داشته باشیم این مشکل وجود نخواهد داشت.

تخت فلزی

تخت ملامینه

ملامینه به همان روکشی گفته میشود که بر روی چوب‌های ام دی اف و نئوپان استفاده می شود. متریال ام دی اف با روکش طبیعی و ملامینه، طول عمر بیشتر و به دنبال آن کیفیت بالاتری دارد پس میتوان نتیجه گرفت عموم مردم از این نوع بیشتر استفاده می کنند. یکی از مزیت های روکش ملامینه محافظت کردن از تخت خواب در برابر عوامل طبیعی است. به دلیل موادی که مقاومت بالایی در ساخت این نوع تخت خواب ها استفاده می شود مصرف کنند می تواند مدت زمان بیشتری از تخت خواب استفاده کند.

تخت ملامینه

همان طور که دیدید مهم ترین فاکتوری که در خرید تخت باید آن را در نظر گرفت، اندازه آن است. البته مدل و طرح تخت خواب هم باید با سلیقه و نیاز شما سازگار باشد. پس از این نکات برای خریدتان استفاده کنید و بهترین گزینه را خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 12 =