مبلمان

همه چیز درباره مبل سلطنتی

مبل سلطنتی

چرا مبل سلطنتی؟

به طور کلی از سه نوع مبلمان در صنعت مد و دکوراسیون برای چیدمان منزل استفاده می شود. که عبارت اند از: مبلمان استیل یا سلطنتی، مبلمان راحتی و مبلمان کلاسیک. یکی از محبوب ترین سبک های مبلمان در ایران مبل سلطنتی می باشد که با نام مبل استیل نیز شناخته شده است.

در کشورمان (به خصوص در استان های مرکزی ایران) یک نوع از مبلمانی که همشه جایگاه خاصی در بین خانواده ها ی ایرانی داشته و خواهد داشت مبلمان سلطنتی می باشد. این محبوبیت می تواند ریشه در فرنگ و رسوم و یا زیبایی این نوع از مبل ها شود.

یکی از بارز ترین ویژگی های مبلمان سلطنتی، کنده کاری و منبت کاری های منحصر به فردی می باشد که در مقایسه با دیگر مدل های مبلمان، این منبت ها حجم بیشتری دارند؛ که همین موضوع باعث شده تا تفاوت چشم گیری نسبت به سایر مبل ها در صنعت مد و دکوراسیون داشته باشد.

تفاوت مبل سلطنتی با سایر مبل ها

مبل سلطنتی فروشگاه دکوراسیون ایده آل

1) اجزای تشکیل دهنده مبل سلطنتی

قسمت عمده این مدل از مبل ها از منبت کاری و پارچه تشکیل شده است.

از ابر و فوم کمتری نسبت به مبل های راحتی در آن ها به کار رفته است.

در عوض از چوب بیشتری برای ساخت آن استفاده می شود.

2) سنگین تر بودن وزن مبل سلطنتی

جالب است بدانید که وزن بالای مبل‌ های سلطنتی از معایب آن ها نبوده چراکه یک مزیت به حساب می آید. در واقع در ساخت مبل های استیل یا همان سلطنتی از کلاف بیشتری استفاده می شود و این موضوع باعث بیشتر شدن وزن آن ها و البته طول عمر بیشتر این مدل از مبل ها می شود.

پس نتیجه می گیریم سنگین بودن مبلمان عیب نبوده و به مدل مبل بستگی دارد. قطعا برای حجم منبت کاری سنگین چوب و مواد بیشتری صرف شده و مبل سنگین تر خواهد شد.

3) تشک دوبل مبل ‌های سلطنتی

معمولا تشک مبل های سلطنتی را به صورت ذوبل می سازند که این ویژگی باعث می شود در صورت از دست رفتن فرم اسفنج یا فوم نشیمنگاه مبلمان که مشکلی شایع بعد از استفاده برای چندسال است، تنها با عوض نمودن فوم بتوان نشیمن مبل را به حالت اولیه برگراند.

البته تشک برخی مبل ها به صورت یک تکه ساخته می شوند که توصیه می شود حتی المقدور مدل هایی که تشک دوبل دارند را انتخاب کنید. از نکات دیگری که در قسمت نشیمن مبل استیل یا همان سلطنتی باید به آن توجه کنید؛ فوم به کار رفته در این نوع مبلمان است که باید فوم سرد باشد. زیرا کیفیت بالاتری نسبت به فوم های دیگر دارد.

راهکاری که برای تشخیص فوم سرد به کار می رود این است که بر روی سطح مورد نظر، فشار وارد کرده و اگر فوم سرد باشد به سرعت به حالت اولبه باز می گردد. اما بازگشت فوم گرم به حالت اولیه زمان بیشتری می برد.

 

4) دارا بودن تاج مبل

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فردی که مبل سلطنتی را با دیگر انواع مبلمان متمایز می کند، تاج مبل است. تاج مبل استیل در قسمت میانی مبل قرار گرفته که رنگ آمیزی ها و ایجاد نقش و نگارهای خاص روی آن باعث می‌شود تا این نوع مبل در اتاق نشیمن شما بسیار جذاب خودنمایی کند.

5) ظرفیت مبل سلطنتی

مبل سلطنتی در ظرفیت 7 نفره شامل چهار مبل تک نفره، یک مبل سه نفره، به انضمام یک میز وسط و دو عدد گل میزکوچک می شود. در حالت 9 نفره نیز دو عدد صندلی هماهنگ با بقیه مبلمان ولی بدون دسته به مجموعه 7 نفره اضافه می شود که در اصطلاح به نام صندلی میزبان شناخته می شود.

6) پارچه مبلمان

انتخاب پارچه مناسب، جذابیت مبلمان را چندین برابر می کند. در ساخت مبل های سلطنتی از انواع پارچه ها از جنس مخمل، کتان، ابریشم، چرم، و مواد دیگر استفاده می کنند. پارچه مبل بسته به انتخاب مشتری، در رنگ و طرح های مختلف استفاده می شود. پارچه ها برای قسمت پشتی، نشیمن، کوسن ها و دسته مبل استفاده می شود.

نکته مهم در انتخاب پارچه مبل ، تناسب آن با مدل مبلی است که خریداری کرده اید. اگر مبلی که انتخاب کرده اید، منبت کاری ظریف یا طرح های شلوغ دارد، بهتر است از پارچه های اده استفاده کنید چرا که جذابیت مبل را دوچندان می کند. اما اگر طرح مبل ساده بود، می توان از پارچه های نقش دار و شلوغ استفاده کرد.

و در آخر

برای انتخاب مبل سلطنتی مناسب بیشتر از هر چیز باید به فضای موجود، سبک دکوراسیون منزلتان و ترکیب رنگ های محیط توجه شود. چه بسیار مبل های زیبایی که با چیدمانی غیر اصولی و نامرتب یا قرارگرفتن در محیطی نا مناسب، جلوه جذاب خود را از دست داده اند.

در مرحله بعد توصیه ما به شما این است که میزان بودجه برای خرید مبل، به صورت دقیق یا به صورت تخمینی، محاسبه شود. در این صورت اگر برای انتخاب هایتان سردرگم هستید، خود به خود بعضی گزینه ها حذف شده و انتخابتان آسان تر می شود.

نکته دیگر این است که دقت کنید رعایت تناسب پارچه با طرح منبت کاری مبل در جذابیت و زیبایی آن تاثیر چشمگیری دارد. بهتر است همیشه یکی از این دو، ساده و دیگری طرح دار یا شلوغ باشد.

با رعایت این نکات در زمینه فروش مبل سلطنتی، می توانید بهترین انتخاب را داشته و از مبلی که خریداری کرده اید، بیشترین رضایت را داشته باشید.

با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دکوراسون ایده آل می توانید جدیدترین و با کیفیت ترین محصولات را خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =