دکوراسیون, مبلمان

اصول دکوراسیون با مبل سلطنتی

مبل سلطنتی

منوال دکوراسیون زمره مهمی است که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است و برای تعداد زیادی از خانواده ها به خصوص خانواده های ایرانی بسیار دارای اهمیت است. از انواع مختلف مبلمان ،مبل سلطنتی به علت داشتن منبت های زیبا و پرکار بر روی دسته و تاج و داشتن سبک خاص این نوع مبلمان حس شکوه و عظمت را به خانه شما القاء میکند. در این مقاله قصد داریم تا به نکات حائز اهمیت درباره مبلمان سلطنتی بپردازیم.

کاربرد مبل سلطنتی

خرید مبلمان سلطنتی و نحوه چیدن آن تاثیر بسزایی در ایجاد فضای لوکس خانه دارد. اگر شماهم علاقمند به این نوع سبک مبلمان هستید قطعا بهترین انتخاب از بین انواع مبلمان برای خانه شما خواهد بود. از مبلمان سلطنتی بیشتر در اتاق های پذیرایی و مراسم های رسمی استفاده می شود و بیشتر مناسب دکوراسیون های پر زرق و برق است.

مبلمان سلطنتی در دو نوع ست ۷ نفره استیل و ۹ نفره استیل عرضه می شود، پس قبل از خرید، باید به اندازه اتاق پذیرایی خود توجه کنید. زیرا مبل سلطنتی تفاوت زیادی با انواع مبلمان دیگر دارد.

کاربرد مبل سلطنتی

رنگ مبل سلطنتی

یکی دیگر از نکاتی که برای دکوراسیون منزل اهمیت دارد، رنگ مبلمان منزل شماست. افراد زیادی رنگ مبلمان سلطنتی خود را طلایی انتخاب می کنند، زیرا این رنگ برای ایجاد فضایی تشریفاتی و لوکس موثر است. از آنجا که مبلمان سلطنتی، معمولا از چوب های راش و بلوط و گردو ساخته می شوند، معمولا رنگ این چوب ها قهوه ای روشن یا تیره یا کرم است. بنابراین رنگ پارچه مبلمان هماهنگی خاصی با رنگ چوب ها باید داشته باشد. علاوه بر رنگ طلایی که برای مبلمان سلطنتی محبوبیت بالایی دارد.

برای تشک و رویه های پشتی آن از رنگ های صدفی و نقره ایی غالبا استفاده می شود، زیرا این رنگها با رنگ چوب مبلمان جذابیت خاصی را به دنبال دارد. لذا این امکان دارد که رنگ رویه مبل با رنگ چوب هر دو روشن باشند یا هر دو تیره، اما چیزی که سبب زیباتر شدن دکوراسیون منزل می شود، این است که رنگ چهارچوب مبلمان با رنگ رویه متفاوت باشد.

مبل سلطنتی

ست کردن رنگ مبلمان با سایر اشیا منزل جذابیت زیادی دارد، اما ست کردن رنگ ها باهم به منزله تکراری بودن رنگ ها نیست، استفاده از رنگ های تکراری در منزل، هم یکنواختی در چیدمان و هم خسته شدن از فضای منزل را به همراه دارد. در اینصورت  سعی کنید در انتخاب رنگ مبلمان و سایر اشیا تضادی وجود نداشته باشد.

چیدمان و دکوراسیون خانه با مبل سلطنتی

برای زیباتر ساختن دکوراسیون منزل با مبل سلطنتی چیدمان های مختلفی وجود دارد. اما بهترین آنها چیدمان گرد است، زیرا در این نوع چیدمان مبلمان حول یک نقطه کانونی چیده می شوند. بهتر است مبلمان را در مقابل یکدیگر قرار دهید. در واقع قرار دادن دو جسم بزرگ در کنار هم سبب شلوغی و بی نظمی اتاق پذیرایی شما می شود.

چیدمان مبلمان را به نحوه ای انجام دهید تا در رفت و آمد دچار مشکل نشود و همینطور سبب بی نظمی منزل نشود. وزن مبلمان سلطنتی سنگین می باشد پس بهتر است مبل سلطنتی را در جای ثابت قرار دهید تا از جابجا کردن آن پرهیز کنید.

فرش دکوراسیون منزل با مبل سلطنتی

یکی دیگر از اصول دکوراسیون و چیدن مبلمان سلطنتی در منزل، انتخاب رنگ فرش است که با رنگ مبلمان بهتر است ست باشد. انتخاب زیادی برای ترکیب رنگ مبلمان و فرش برای زیباتر ساختن دکوراسیون منزل وجود دارد. فرش را حتما کوچکتر از سالن پذیرایی خود انتخاب کنید، به طوری که فرش چند سانتی از دیوار ها فاصله داشته باشد. مبل ها را طوری بر روی فرش قرار دهید که پایه های جلویی مبل تا نیمه بر روی فرش قرار گیرند.

فرش مناسب مبل سلطنتی طلایی

اگر مبل سلطنتی طلایی رنگ را برای منزل خود انتخاب می کنید، باید در انتخاب فرش دقت زیادی داشته باشید تا فضای خانه را دلپذیر و جذاب کنید. یکی از پیشنهادات در مورد رنگ مبل سلطنتی طلایی این است که در کنار آن باید فرش هایی با رنگ های شلوغ و نقش های ایرانی و رنگ های شاد خریداری کنید که این مورد هم در جذابیت دکوراسیون خانه تاثیر بسزایی خواهد داشت. این نوع مبل های طلایی، به دلیل نوع رنگ و درخشندگی منحصر به فرد خود، دقت بسیار زیادی می خواهد.

فرش مناسب مبلمان رنگ طلایی

نوع فرش مناسب مبل سلطنتی

برای ست کردن فرش با مبل سلطنتی، به نوع بافت آن و طرح پارچه مبلتان دقت کنید. به طور مثال اگر مبل ساده دارید، بهتر است از فرش یا موکت با الیاف ساده استفاده کنید یا اگر طرفدار طرح های نیمه شلوغ در دکوراسیون منزل هستید، با مبلمان سلطنتی ساده فرش شلوغ و پر نقش و نگار را انتخاب کنید.

همانطور که قبلا ذکر کردیم چیدن مبلمان سلطنتی در فضای منزل فضایی تشریفاتی و لاکچری را ایجاد می کند. برای مبلمان سلطنتی استفاده از فرش های دستباف یا فرش های ماشینی با طرح های سنتی برای فضایی با مبل سلطنتی مناسب است. زیرا همخوانی بیشتر باهم دارند و نمایی شیک به فضای خانه می بخشند. زیرا به علت وجود منبت کاری در مبلمان سلطنتی و نقش و نگار های آن به طور معمول این دسته از مبلمان شلوغ هستند.

برای جلوگیری از شلوغی فضا بهتر است فرشی را که انتخاب می کنید، نقش و نگار های ساده و خلوت تری داشته باشد تا سبب شلوغی دکوراسیون منزل نشود. همچنین فرش ایرانی یا سنتی را می توان با زوایای مختلف در پذیرایی پهن کرد، زیرا این نوع فرش محدودیتی در دکوراسیون ایجاد نمی کند.

نوع فرش مناسب مبل سلطنتی
کلام آخر

مبل سلطنتی در بین انواع مبلمان دارای اهمیت خاصی بوده و انتخاب تعداد زیادی از افراد  برای زیباترساختن و چیدمان جذاب دکوراسیون منزل شان بوده است چیدمان دکوراسیون منزل بسیار دارای اهمیت است .علاوه بر این ست کردن رنگ مبلمان با باقی اشیا منزل زیبایی چیدمان دکوراسیون را چند برابر خواهد کرد.

همانطور که در این مقاله اشاره شد فرش بسیار دارای اهمیت است که با رنگ پارچه مبل و همچنین خود مبل هاهنگی خاصی داشته باشد زیرا یکی از رکن های اساسی دکوراسیون منزل وجود فرش متناسب با باقی اشیا منزل به خصوص مبلمان می باشد. زیرا مبنای اصلی و اساسی هر منزلی علاوه بر مبلمان منزل نحوه چیدمان آن است که ما در این مقاله به تعدادی از اصول چیدمان اشاره کردیم.

قطعا نظر و سلیقه شما بهترین و مناسب ترین  گزینه برای گرمی بخشیدن به زندگی شماست.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 7 =