مبلمان

مبل سلطنتی یا راحتی؟

مبل سلطنتی یا راحتی

انتخاب مبل سلطنتی یا راحتی

امروزه بیشتر مردم از هر طبقه اجتماعی، داشتن مبلمان برای منزل خود را جزء ملزومات اصلی می دانند و در اکثر خانه ها شاهد انواع مبل سلطنتی یا راحتی یا حتی هر دو هستیم. با این حال باز هم تعداد زیادی از مردم با این سوال مواجه اند که برای خانه ی آنها چه نوع مبلمانی و چه سبکی مناسب تر می باشد و به خانه جذابیت می بخشد؟ مبل سلطنتی یا راحتی؟

انتخاب مبلمان مناسب برای خانه، گاهی دشوار است. چرا که در بازار تنوع گسترده ای از مبلمان مشاهده می کنید. اما اگر نکاتی را رعایت کنید می توانید مبلمانی مناسب برای خانه تان خریداری کنید.

اگر سری به بازار زده باشید متوجه خواهید شد که این روزها مبلمان بیشتر در سبک های راحتی ساخته شده و به فروش می رسند. اما در کنارشان مدل های سلطنتی نیز طرفداران خود را دارند. بیشتر افراد مبل را بنا به سلیقه ی شخصی خود و علاقه به نوع خاصی از مبلمان  انتخاب می کنند.

و عدم توجه به این موضوع که مبل سلطنتی یا راحتی برای خانه مناسب است یا خیر باعث می شود سبک دکوراسیون منزلشان به هم بخورد و با محیط کلی خانه هماهنگ نباشد.

مبل سلطنتی یا راحتی؟

مبل راحتی

از مبل های راحتی اکثرا در سبک های مدرن استفاده می شود؛ این مبل ها به دلیل سبک طراحی شان برای فضاهایی با چیدمانی غیر رسمی مناسب تر می باشند. مدل های مختلف این نوع از مبلمان، در انواع طرح ها و رنگ ها وجود داشته که دستتان را در انتخاب کاملا باز می گذارد.

مبلمان راحتی بیشتر به سبب راحتی در استفاده مورد توجه هستند و در صورتی که این نوع از مبلمان به شیوه ای اصولی و کاربردی در مکان مورد نظر چیده شود؛ به دکوراسیون شما زیبایی و جذابیتی بیشتر می دهد.

ست های مبلمان راحتی در انواع نیم ست های پنج نفره، 7 نفره و 9 نفره ساخته می شوند. با توجه به این موضوع اگر در خانه ای با متراژ کم زندگی می کنید، استفاده از این نوع مبلمان بهترین گزینه برای شما می باشد.

چرا که استفاده از این مبلمان باعث می شود خانه ی شما بیشتر از حد رسمی به نظر نرسد و همچنین به دلیل نوع طراحی این مدل از مبل ها که شامل دسته های پهن و پشتی ارگونومیک است، آسایش بیشتری اللخصوص هنگام استراحت کردن داشته باشد. حالا انتخاب شما کدام است؟ مبل سلطنتی یا راحتی

سبک های پرطرفدار راحتی

یکی از پرطرفدارترین مدل های مبلمان راحتی، مبلمان ال می باشد که این مدل می‌تواند جذابیت خاصی در محیط خانه شما به وجود بیاورد ودکوراسیونی مدرن داشته باشید. این نوع از مبلمان برای تمامی متراژ ها نیز مناسب می باشد. همین طور فضای بیشتری را برای نشستن نسبت به مدل های دیگر به شما می دهد.

مبل سلطنتی یا راحتی؟

مبل سلطنتی

مبلمان سلطنتی سبک متفاوتی با مبلمان راحتی دارند. این مدل طرفداران زیادی دارد اما معمولا در اغلب خانه های ایرانی در مکانی نامناسب و ناهماهنگ با محیط از آن ها استفاده می شود که این موضوع نه تنها ظاهر جذاب این مبلمان را از بین برده بلکه فضا را نیز دچار نا هماهنگی می‌کند.

اگر قصد دارید یک دکوراسیون اصولی و زیبا داشته باشید، انتخاب طرح و رنگ مناسب به تنهایی در مورد مبلمان سلطنتی کافی نیست بلکه فضایی که می خواهید ازاین مبلمان استفاده کنید هم باید با سبک و سیاق کلاسیک این نوع از مبلمان هماهنگی داشته باشد.

این مبلمان به هیچ وجه برای فضا های راحتی و روزمره مناسب نبوده و باید در فضایی لوکس یا رسمی از آن ها استفاده شود.

تزئینات مبل سلطنتی

این مبلمان همراه با تزیینات چوبی می باشند و بدنه آن ها هم از چوب های با کیفیت مثل گردو یا بلوط ساخته می شود. البته در مدل های بسیار لوکس و رسمی، از چوب آبنوس یا نارون هم استفاده می شود. طرح پارچه مبل و رنگ چوب نیز کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد.

اما بهتر آن است که میان آن ها و بقیه وسایل از جمله فرش وپرده هماهنگی باشد تا زیبایی آن ها بیشتر به چشم بیاید. مبلمان استیل یا سلطنتی معمولا به صورت ست های کامل 7 و 9 نفره ساخته می‌شوند و معمولا نسبت به مبل های راحتی فضای بیشتری را اشغال می کنند. پس برای خرید آن ها توصیه می شود به متراژ فضای خود توجه کنید.

مبل سلطنتی یا راحتی؟

طراحی و ساخت مبل سلطنتی یا راحتی

نوع ساخت مبل کلاسیک شکیل تر و رسمی تر بوده اما مبل های راحتی عامیانه پسند تر و ساده تر طراحی و ساخته می شوند. روی دسته ها و پایه های مبلمان کلاسیک معمولا منبت کاری های خاص و چشم نوازی صورت می گیرد در حالی که مبل های راحتی تماما با پارچه پوشانده می شوند.

مبل های راحتی برای آسودگی و ایجاد آرامش مصرف کننده تعداد کوسن ها و پارچه بیشتری نسبت به مبل های سلطنتی دارند. مبل های سلطنتی برای تزئین بیشتر و شکیل تر بودن تنها با چند کوسن طراحی می شوند که البته این مورد به سلیقه ی افراد بستگی دارد و با توجه به سلیقه ی مشتری می توان تعداد کوسن ها را بیشتر یا کمتر کرد.

شباهت ‌های مبل سلطنتی یا راحتی

یکی از مهم‌ ترین شباهت‌ های این دو مبل، راحتی آن ‌ها می باشد. با توجه به تشریفاتی بودن مبل ‌های استیل، استفاده از پارچه در طراحی این گونه از مبل‌ ها سبب شده راحتی زیادی را برای افراد به ارمغان بیاورد.

اگر قصد خرید مبل سلطنتی یا راحتی دارید می توانید با مراجعه به فروشگاه دکوراسیون ایده آل از مدل های جدید و شیک بازار دیدن فرمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =