آموزش, برترین های مد

تغییر دکوراسیون با اصول فنگ شویی منزل

تغییر دکوراسیون با اصول فنگ شویی منزل

اصول فنگ شویی منزل

یکی از کارهایی که برخلاف اسمش نباید “شب عید” انجام شود، بلکه باید از مدت ها قبل از رسیدن لحظات سال تحویل آن را انجام دهید، خانه تکانی و فنگ شویی منزل است. همانطور که می دانید خانه تکانی یکی از آداب و رسوم بسیار قدیمی ما برای آماده شدن و رسیدن به سال جدید است. با الهام گرفتن از اصول علم فنگ شویی، با انجام مراحل خانه تکانی به هر بخشی از منزل خود که می خواهید رسیدگی کرده و تمام انرژی های منفی که در سال پیش پشت سر گذاشته اید را جابجا کرده و هر آنچه را که با آن مشکل داشتید را کنار گذاشته و انرژی های جدید را جایگزین انرژی های قدیمی می کنید.

خانه تکانی امروزه با گذشته چه تفاوتی دارد؟

هر چند که آپارتمان های کوچک امروزی بدون انباری و زیرزمین هستند اما امروزه تقریبا در تمام مدت سال، محیط منازل ما نسبتا تمیز هستند، اما تمیزترین خانه ها نیز قبل از رسیدن نوروز، برای شگونش هم که شده شسته و برق انداخته خواهند شد.

اما این روزها کمتر کسی وجود دارد که به صورت تمام وقت در خانه حضور داشته باشد و بنابراین کار نظافت باید به صورت مرحله به مرحله انجام شود، هیچ چیز بهتر از یک روش بسیار کاربردی و برنامه ریزی شده برای انجام مراحل خانه تکانی به ما کمک نمی کند. می توانید برای داشتن خانه ای تمیز، بدون نگرانی و تشویش از فنگ شویی منزل بهره مند شوید. در ادامه با دکوراسیون ایده آل همراه باشید.

 

اولین قانون: نظم و پاکیزگی

نظم و پاکیزگی با هماهنگی و خوشبختی در فنگ شویی منزل یک رابطه ی مستقیم دارد، چون تمام اشیا حتی وسایل اضافی در منزل انرژی تولید کرده و حداقل قادر هستند در ناهماهنگی انرژی تاثیر بگذارند. بنابراین نظافت و مرتب کردن منزل اولین و مهمترین در فهرست فنگ شویی است. اشیا و وسایل اضافی که مدت هاست از آن استفاده نمی کنید، انرژی منفی تولید می کنند.

بنابراین اگر می خواهید یک انرژی هماهنگ و متناسبی در فضای داخلی خانه خود به دست بیاورید، یک خانه تکانی اساسی به شما بسیار کمک خواهد کرد. از آنجایی که کم کم به پایان سال نیز نزدیک می شویم، پس زمان مناسبی برای خانه تکانی می باشد. پس بهتر است دست به کار شوید و انرژی های مثبت را به منزل خودتان هدیه دهید.

جابجایی مبلمان، روشی معجزه آسا

یکی دیگر از راه های هماهنگ سازی و فنگ شویی منزل، جابه جایی مبلمان به محل هایی است که از لحاظ انرژی مناسب باشند. یک تغییر دکوراسیون مناسب در منزل به خوبی می تواند فضای خانه شما را تغییر دهد. اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ وجه مبلمان خود را به صورتی قرار ندهید که زوایای تیز آن به سمت شما باشد، با این کار انرژی درونی شما به هم می خورد. همچنین توجه داشته باشید که مرکز خانه، آپارتمان و اتاق خواب را تا حد امکان منظم و خالی نگه دارید.

تاثیر نور و رنگ در دکوراسیون

در دکوراسیون داخلی منازل، نور درمانی را به هیچ عنوان فراموش نکنید، بیشتر افراد در فصل پاییز به دلیل اینکه نور کافی وجود ندارد، ممکن است دچار افسردگی شوند. پس استفاده از نور مناسب در فضای خانه بسیار مهم می باشد. در طول روز باید با کنار زدن پرده و بازکردن پنجره ها درحد امکان نور طبیعی را به خانه خود هدیه دهید. با این کار گوشه های اتاق، طاقچه ها، اتاق های بدون پنجره و زیر سقف های شیب دار با تابش نورهای سقفی و دیواری زنده تر می شود.

یکی دیگر از کارهایی که می توانید در فنگ شویی منزل انجام دهید این است که در این بخش ها از شمع آرایی استفاده کنید. شمع ها نیروهای مثبت را بسیار در فضا گسترش خواهند داد. انتخاب رنگ ها در فضا بسیار مهم است. مثلا استفاده از رنگ های مهیج مثل قرمز یا نارنجی آرامش اتاق خواب را برهم خواهد زد و ممکن است بر خواب شما تاثیر منفی بگذارد. پس در انتخاب رنگ فضاهای منزل خود دقت کافی داشته باشید.

دقت در استفاده از تابلوها

هر شخص یک دیدگاه متفاوت و خاص در رابطه با زیبایی دارد. بنابراین به احساس درونی خود اعتماد کرده و طرحی را که خودتان می پسندید، به عنوان تابلوهای منزلتان انتخاب کنید. اما بهتر است به چند نکته در خرید انواع تابلوها با فنگ شویی منزل دقت کنید:

  • از قاب های شیشه ای استفاده نکنید و به جای آن ها قاب هایی از جنس چوب یا فلز خریداری نمایید.
  • بهتر است تابلوهایی با موضوع مثبت انتخاب کنید.
  • تابلوهایی با رنگ های تیره کسل کننده هستند؛ پس برای اتاق خواب مناسب نیستند.

حضور آینه ها را جدی بگیرید

یکی از مهمترین عناصر موجود در فضای داخلی منازل آینه ها هستند که انرژی های مثبت را در فضا منعکس خواهند کرد. شکل آینه ها در فضا بسیار اهمیت دارد. در فنگ شویی منزل، آینه های مسطح و محدب بسیار مورد استفاده هستند.

آینه های محدب باعث از بین بردن انرژی های منفی و مخرب می شوند و از طرف دیگر انرژی های مثبت را به سمت گوشه ها و زاویه هایی که انرژی نمی گیرند، سوق می دهند. در فنگ شویی منزل، آینه هایی که هشت ضلع دارند جایگاه بسیار ویژه ای دارند، قاب های هشت ضلعی باعث تقویت انرژی های مثبت در منزل شده و کارایی قاب های گرد کمک به حفظ انرژی مثبت در فضا است. همچنین بهتر است حضور آینه ها را در فضاهای کوچک بیشتر جدی بگیرید؛ چرا که آینه های مسطح فضاهای کوچک را بزرگ تر جلوه می دهند.

 

بهترین راه تقویت انرژی مثبت در فضا: گیاهان آپارتمانی

گیاهان خانگی نیروی تازه ای به فضای منزل شما می بخشند، اگر در آپارتمان خودتان گیاهان مختلفی قرار دهید که خصوصیات هر کدام از آن ها مکمل گیاه دیگر باشد، باعث ایجاد جریان منظم انرژی مثبت و هماهنگی فنگ شویی منزل خواهید شد. توصیه ما به شما این است که گیاهانی که دارای برگ های تیز و سوزنی مانند کاکتوس هستند را در اتاق خواب، اتاق نشیمن و غذاخوری قرار ندهید. این گیاهان دارای انرژی منفی هستند که روی روح و روان شما تاثیر نامطلوبی خواهند گذاشت. در گوشه های کم نور منزل و زیر سقف های شیب دار، حضور گیاهانی مثل پیچک جریان انرژی مثبت را در فضای خانه تقویت می کند.

جمع بندی

با استفاده از اصول علم فنگ شویی منزل، می توانید نظم و هماهنگی را در منزل خود ایجاد کنید. برای این کار فقط کافی است طبق مواردی که گفته شد عمل کنید و به آن ها باور داشته باشید. شما عزیزان می توانید برای خرید انواع وسایل دکوراسیون به فروشگاه اینترنتی دکوراسیون ایده آل مراجعه نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =