دکوراسیون

5 گام طلایی در چیدمان منزل با اصول فنگ شویی

چیدمان منزل با اصول فنگ شویی

چیدمان منزل با اصول فنگ شویی

فنگ شویی (Feng shui) از نظر لغوی به معنی باد و آب است. پیشینه‌ ی چیدمان منزل با اصول فنگ شویی به چند هزار سال پیش و چین باستان بر می‎‌ گردد، این مفهوم از یک شعر باستانی برگرفته شده است که درباره‌ ی ارتباط زندگی انسان با محیط اطراف خود صحبت می‌ کند. از هزاران سال پیش چینی‌ ها قوانین فنگ شویی را در منازل خود پیاده سازی می ‌کردند. بر اساس این قوانین، هر فضایی دارای انرژی مختص خودش بوده و با حفظ هماهنگی و تعادل در جریان طبیعی انرژی بین اشیاه و فضا، نیروهای انرژی مهار شوند.

اگر در خانه یا محل کارتان دنبال هارمونی و تعادل هستید، چیدمان منزل با اصول فنگ شویی جدید ترین راه معجزه آسا برای همه چیزهایی است که باعث آزار شما می شود. فنگ شویی باعث منظم و سالم شدن خانه ها می شود و همچنین نشان می دهد که ما تا چه اندازه با خانه های خود ارتباط داریم و چگونه می توانند بر روحیه، رفاه و رفتار ما تأثیر بگذارند.

چیدمان منزل با اصول فنگ شویی

هدف فنگ شویی

چینی های باستان بر این باورند که در همه افراد و اجسام دو نیروی متضاد به نام ‌های یین (Yin) و یانگ (Yang) وجود دارند که قادرند همه چیز را به تعادل برسانند. برای رسیدن به این انرژی هماهنگ در خانه ابتدا باید نسبت به تعادل بین این دو نیرو را حفظ کنید. یین به ایجاد آرامش منجر می ‌شود و انرژی منفعل است در حالی که یانگ انرژی فعالی است که از بهره‌ وری و اجتماعی شدن پشتیبانی می ‌کند. این‌ انرژی ‌ها بدون یکدیگر نمی توانند وجود داشته باشد و تعادل کلی با داشتن یین در بعضی از اتاق ‌ها و یانگ در برخی دیگر به دست می‌ آید.

چند قانون ساده برای فنگ شویی

اگر می خواهید دکوراسیون و چیدمان منزلتان را طوری طراحی کنید که برای شما نشاط و آرامش بیاورد و انرژی آزادانه در جریان باشد، درادامه چند روش و قانون را برای چیدمان منزل با اصول فنگ شویی ارائه می دهیم.

1-استفاده از آیینه

استفاده از آیینه در منزل، جهت به حرکت انداختن و جذب انرژی به کار می ‌رود. علاوه بر این، آیینه ‌ها نقش مهمی در تغییر انرژی دارند. همچنین در چیدمان منزل با اصول فنگ شویی مهم است که آیینه‌ ها کامل باشند و به شکلی طراحی نشده باشند که اشیاء را تکه تکه و یا شکسته نشان دهند.

2-نور و هوای تازه

یکی از عناصر مهم برای به جریان انداختن انرژی مثبت در چیدمان منزل با اصول فنگ شویی، استفاده از نور طبیعی و هوای تازه است. عدم استفاده از پرده‌ های کلفت و تیره که مانع ورود جریان نور به خانه می ‌شوند و یا باز کردن پنجره، جریان انرژی را به حرکت وا می دارد. نور طبیعی احساس خوشبختی و مثبت تری در ما ایجاد می کند. اگر می توانید از پرده های نازک برای فنگ شویی در خانه استفاده کنید و نور طبیعی در منزل خود را به حداکثر برسانید.

3-خلوت کردن خانه

در چیدمان منزل با اصول فنگ شویی بهتر است خانه خود را از شلوغی ها پاک کنید. انباشته کردن وسایل اضافی باعث گیر کردن و ساکن ماندن انرژی در گوشه و کنار خانه خواهد شد. می توانید وسایلی را که دوست ندارید، از آنها زیاد استفاده نمی ‌کنید و وسایلی که از آن زیاد دارید و فضا را شلوغ کرده و باعث ایجاد یک فضای تکراری شده اند را جمع کنید.

اگرچه دور ریختن انباشتگی ‌ها سخت بوده و در ظاهر از شما انرژی زیادی می‌ گیرد، اما با باز شدن فضا و به جریان افتادن انرژی مثبت در منزل، انرژی ‌ای بیش از آنچه که از دست داده ‌اید مجددا احیا می ‌کنید. بهم ریختگی باعث ایجاد ناراحتی دیداری می شود و علاوه بر آن مانع از شفافیت فکر شده و می تواند از نظر عاطفی، ما را سنگین کند.

4-گوشه ی اختصاصی

پیشنهاد ما به شما این است که گوشه‌ ای از منزل را برای خلوت خودتان اختصاص دهید. مهم نیست این گوشه، در کدام قسمت خانه باشد، صرفا باید مکانی باشد که شما در آن احساس امنیت کرده و می توانید زمانی را برای تنها بودن، استراحت، تخیل، و تفکر به خود اختصاص دهید.

5-تابلوهای مفهومی

با به کاربردن نقاشی‌ های متعدد در خانه، می توانید انرژی محیطی را در راستای سلامتی، عشق، دانش و خانواده افزایش دهید. به طور مثال برای افزایش طول عمر و سلامتی می توانید از عکس ‌های طبیعی، دختران زیبا، درخت های کاج و صنوبر در دیوار سمت راست منزل خود استفاده کنید.

با ما در چیدمان منزل با اصول فنگ شویی همراه شوید. شما می توانید برای خرید انواع وسایل دکوراسیون داخلی به فروشگاه اینترنتی دکوراسیون ایده آل مراجعه کرده و خریدی مطمئن داشته باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =